Andrea Motis, la nena del jazz

10-03mar17_andreamotis
ANDREA MOTIS, la nena del jazz            

Aquest febrer ha tret el seu darrer disc Emotional Dance amb un dels segells més importants del món en matèria jazzística, Impulse! Records, segell fundat pel saxofonista John Coltrane, i per on han passat noms com Ray Charles, Charles Mingus, entre d’altres.

Fa molt anys que no l’he escoltat en directe, la darrera vegada va ser a Cambrils precisament, l’any 2011, quan encara teníem un Festival de Música Internacional on podíem gaudir de bona música, una programació acceptable, i uns espais magnífics, com el Castell de Vilafortuny. Malauradament ara hem de marxar de casa per gaudir de bona música, de cultura i altres manifestacions, i aprofito per donar suport als locals de Cambrils que encara aposten per la música en directe! Gràcies.

Però ben aviat l’escoltaré, els dies 6, 7 i 8 d’abril al Jamboree Jazz Club de Barcelona, ja us n’he parlat en algun altre moment, el millor club de jazz del país, tindrà els honors i privilegis en convertir-se en l’escenari de la presentació en societat, del primer disc d’un grup de jazz de la península que entra a formar part del catàleg de la discogràfica internacional, suposant així un gran salt per a la projecció internacional de la cantant, trompetista i compositora Andrea Motis. L’acompanyaran el gran pianista Ignasi Terraza, el guitarrista Josep Traver, el bateria Esteve Pi, el saxo alt Perico Sambeat i el seu mentor, el contrabaixista Joan Chamorro.

Aquests dies se n’ha parlat als diferents mitjans especialitzats i a les xarxes si l’Andrea Motis no “reunia els requisits” d’una gran estrella del jazz, per haver-la fitxat el segell Impulse!Records. És a dir, que tenim uns músics de primer nivell mundial de jazz que arrencaran una gira per als grans clubs i teatres del món i encara ens qüestionem si realment s’ho mereixen? Potser per a ser una gran figura del jazz, t’has de drogar, has de vagabundejar pels carrers sola i trista i haver viscut penúries. Tot plegat també ens demostra la qualitat de certs crítics musicals i el fet de no tenir material de què parlar.

Li desitjo a la jove Andrea Motis que porti el jazz de casa ben lluny. Visca la cultura, visca la música en directe i visca el jazz !


Màgia

Adorable

Riallera

Triomf

Aura

Que algú sigui generós en el seu temps i comparteixi els seus coneixements, es cosa rara… però la Marta, i amb el poquet que la conec, té tot això i més ! jo coneixia Le Nouveau Fanzine a través del taller de pintura de la Nuri Mariné on cada dilluns anava a portar el meu nen a pintar, bé a volar la imaginació… i un estiu, després d’un sopar molt agradable vaig conèixer la Marta, i un dia amb molta cara per part meva li vaig demanar: tu em deixaries escriure de música? No tinc ni idea d’escriure… no tinc estudis…no sóc lletrada i sóc molt crítica al món cultural de Cambrils, cosa que a vegades no m’agrada, però vull contribuir en la millora de meu entorn, les zones de confort, els hi deixo a altres. I ella em va dir I TANT!!! Jo vaig flipar… vaig pensar està ‘loca’ no m’ha demanat ni que li enviés alguna prova… res de res… suposo que la cerveseta i el solet de la terrassa del parc del Pescador d’aquell matí ens va donar bon rotllo.

Però més tard em vaig adonar que Le Nouveau Fanzine és més que cultura, és el punt de trobada cultural, d’aprenentatge cultural, d’agenda cultural, i que l’expressió, l’art i el pensament envaeixen tots i cadascun dels col·laboradors i que entre tots intentem transmetre-ho a la resta de lectors i lectores, tal i com em va succeir a mi.

Moltes felicitats per aquests tres anys de Le Nouveau Fanzine i a tú Marta Orós per fer-lo realitat i deixar-me formar part.
#laculturanoésunluxe
Laura Moreno Dinaret

 

Deixa un comentari

