En quin punt zero et trobes?

Xarxa social, Facebook, Twitter, 2.0, 3.0, Linkedin, bloc, ipod, ipad, uff serà massa per a l’usuari base? O bé massa oferta? ¿O l’ésser humà avança amb la mateixa rapidesa? O bé encara hi ha desconeixement d’això? ¿Els mitjans tradicionals són els elegits per la majoria, o bé els 2.0 resta per a una classe social mitjana-alta? … un tema encara per descriure i estudiar molt.

El interessant llibre ” Manual de Uso del Blog en la Empresa ” d’Alberto Ortiz de Zárate Tercero (http://blog.alorza.net/) que hem hagut de llegir els alumnes que cursem Community Management de la Fundació Uned (http: / / http://www.fundacion.uned.es/) ens explica una mica d’això. Però llegint aquest llibre i llegint molt sobre les xarxes socials, el 2.0 en general, em plantejo molts dubtes al mateix temps que moltes certeses.

Com bé apunta el llibre, els blocs han revolucionat el món de la comunicació i la interrelació entre els humans. La part on apunta que el correu electrònic és la forma habitual de comunicar-nos, tant a nivell de crear una cita com d’explicar l’acudit de moda, ens reflecteix que el correu electrònic és el que realment va revolucionar la comunicació 2.0 i el bloc està penetrant en la societat d’una manera més lenta. Serà perquè el correu electrònic és una eina de fàcil ús per a tot tipus d’usuaris i el bloc, encara que bé sabem que és relativament fàcil de crear i a cost 0, necessita d’un manteniment constant perquè l’eina del bloc sigui realment eficaç.

Com freelance em dedico a enviar Newsletter sobre cultura, els clients que em contracten encara creuen en aquesta eina, i per descomptat, la meva base de dades és actualitzada, molt segmentada i amb un proveïdor eficaç contra els spam i altres. També entre altres projectes, hi ha la coordinació i manteniment de xarxes socials corporatives, i tot això ho explico perquè tenia Web 1.0, és a dir, la web estàtica, i després d’anar endinsant en el món de les xarxes socials i de les meves converses amb una altra bloguera (http://blocs.mesvilaweb.cat/esoriguera) em vaig animar a crear-me un: https://promociocultural.wordpress.com/. Vaig escollir WordPress, editor magnífic per al tipus de bloc que volia.
Em vaig centrar en què hi hagués connexió directa amb les meves xarxes socials, una breu descripció del meu treball i escriure mínim un post setmanal.
Fracàs, de moment, no he aconseguit escriure el meu post setmanal. El meu objectiu és escriure’l, promesa llançada a la xarxa, de veritat. Després d’haver llegit aquest interessant llibre, encara penso que m’he d’obligar a actualitzar el bloc, perquè m’agrada escriure, m’agrada deixar la meva opinió plasmada perquè almenys una persona ho llegeixi i li digui M’AGRADA, m’agrada agradar. Amb aquesta reflexió deixo caure la meva opinió optimista de les xarxes socials, sobretot el poder interactuar.

Per al pessimisme ja tenim la realitat no virtual en què vivim.

Així que en una setmana, us explicaré la meva última aventura, fer una classe d’iniciació a les xarxes socials en el centre cultural de la meva ciutat, tenim grup al Facebook, segueix-nos: https://www.facebook.com/groups/tallerxarxesocials /.
Mentre acabo la meva post d’aquesta setmana al mateix temps es el post  d’exercici del curs.

CAST

En que punto cero te encuentras?

Red social, facebook, twitter, 2.0, 3.0, linkedin, blog, ipod, ipad, ¿uff será demasiado deprisa para el usuario base? ¿O bien demasiada oferta? ¿O el ser humano avanza con la misma rapidez? ¿O bien todavía hay desconocimiento de ello? ¿Los medios tradicionales son los elegidos por la mayoría, o bien los 2.0 queda para una clase social media-alta?… un tema todavía por describir y estudiar mucho.

El interesante el libro “Manual de Uso del Blog en la Empresa” de Alberto Ortiz de Zárate Tercero (http://blog.alorza.net/) que hemos tenido que leer los alumnos que cursamos Community Management de la Fundación Uned (http://www.fundacion.uned.es/) nos explica un poco de ello. Pero leyendo este libro y otras muchas referencias a las redes sociales, al 2.0 en general, me planteo muchas dudas a la vez que muchas certezas.

Como bien apunta el libro, los blogs han revolucionado el mundo de la comunicación y la interrelación entre los humanos. La parte donde apunta que el correo electrónico es la forma habitual de comunicarnos, tanto a nivel de crear una cita cómo de contar el chiste de moda, nos refleja que el correo electrónico es lo que realmente revolucionó la comunicación 2.0 y el blog está penetrando en la sociedad de una manera más lenta. Será porque el correo electrónico es una herramienta de fácil uso para todo tipo de usuarios y el blog, aunque bien sabemos que es relativamente fácil de crear y a coste 0, necesita de un mantenimiento constante para que la herramienta del blog sea realmente eficaz.

Como freelance me dedico a enviar Newsletter sobre cultura, los clientes que me contratan aún creen en esta herramienta, y por supuesto, mi base de datos es actualizada, muy segmentada y con un proveedor eficaz contra los spam y otros. También entre otros proyectos, están la coordinación y mantenimiento de redes sociales corporativas, y todo esto lo explico porque tenia Web 1.0, es decir, la Web estática, y después de ir adentrándome en el mundo de las redes sociales y de mis conversaciones con otra bloguera (http://blocs.mesvilaweb.cat/esoriguera) me animé a crearme uno: https://promociocultural.wordpress.com/. Escogí WordPress, editor magnífico para el tipo de blog que quería.

Me centré en que hubiera conexión directa con mis redes sociales, una breve descripción de mi trabajo y escribir mínimo un post semanal.

Fracaso, de momento, no he conseguido escribir mi post semanal. Mi objetivo es escribirlo, promesa lanzada en la red, de verdad. Después de haber leído este interesante libro, todavía pienso que me tengo que obligar a actualizar el blog, porque me gusta escribir, me gusta dejar mi opinión plasmada para que al menos una persona lo lea y le diga ME GUSTA, me gusta gustar. Con esta reflexión dejo caer mi opinión optimista de las redes sociales, sobre todo el poder interactuar.

Para el pesimismo ya tenemos la realidad no virtual en la que vivimos.

Así que en una semana, os relataré mi última aventura, dar una clase de iniciación a las redes sociales en el centro cultural de mi ciudad, tenemos grupo en el Facebook, síguenos: https://www.facebook.com/groups/tallerxarxesocials/.

Mientras acabo mi post de esta semana a la vez de mi post ejercicio.

Laura Moreno Dinaret

Deixa un comentari

